Jak a podle čeho vybrat tiskárnu do kanceláře?


 

 

To to jsou otázky, které nejčastěji padají když zrovna tiskárnu do kanceláře vybíráte.


My Vám ale v tomto článku ukážeme, že to není zase až tak těžký úkol.
Pouze je potřeba si odpověď na pár následujících otázek.


1. Jaký objem tisku budeme měsíčně tisknout?
Resp. kolik toho zhruba za měsíc vytiskneme. 
Hodně zákazníků na tuto otázku nedokáže přesně odpovědět, proto se jich také ptáme: Kolik balíků papírů za měsíc do tiskárny dáte, nebo kolik krabic měsíčně protisknete. Od této otázky se zákazník jíž dokáže pěkně odrazit a proto si případně takto pomozte také. 

2. Budeme tisknout barevně, nebo pouze černobíle? 
Toto je zásadní otázka s ohledem na pořizovací náklady tiskárny. Barevné tiskárny jsou většinou o 1/3 až 1/2 dražší na pořízení, než tiskárny které mají pouze černobílý tisk. 

3. Budeme tisknout pouze A4, nebo občas vytiskneme i A3?
Zde dělá hodně zákazníků podstatnou chybu, protože si myslí, že při koupi A3 tiskárny, musí tisknout i A3 formát. 
A3 tiskárny mají daleko větší výhody i když na nich nebudete tisknout A3 a to jsou například ty, že náplně do těchto tiskáren dokáží vytisknout až 50.000 výtisků. Žádná A4 tiskárna na trhu nemá takto obrovské náplně do tiskárny. 

4. Potřebujeme multifunkční tiskárnu (se skenerem), nebo nám bude stačit pouze klasická tiskárna? 
95% tiskáren v kanceláři je multifunkčních se skenerem a to z jasného důvodu. Každá firma, společnost, škola, úřad, živnostník potřebuje skenovat dokumenty které následně ukládá, nebo odesílá přes počítač. Čistě tiskárnu do kanceláře pořizujete pouze, když již v kanceláři nějakou tiskárnu se skenerem máte. 

5.Inkoust, nebo laser?
Kdo si myslí, že inkoust do kanceláře nepatří se bohužel velice mýlí. V západní Evropě již v roce 2022 převyšoval poměr inkoustových tiskáren v kanceláři nad laserovými v poměru 65% ku 35%. Důvodů je několik a jsou velice prosté. Nižší náklady na pořízení. Nižší náklady na odběr elektrické energie. Levnější tisk z dlouhodobějšího hlediska. Menší kazivost z důvodu méně komponentů, které jsou umístěny v tiskárně. Blíže se tomuto tématu věnujeme ve článku Laser, nebo inkoust?


Uvedli jsme pro Vás 5 zásadních otázek, které byste si měli položit než si zakoupíte tiskárnu do kanceláře. 
Vždy ale doporučujeme konzultovat tento nákup s odborníkem. Naši odborníci vždy se zákazníkem individuálně konzultují nákup tiskárny přesně specifikací a požadavků zákazníka. 

Jste v té fázi, kdy hledáte tiskárnu a pořád nevíte jakou si přesně vybrat? 

Zavolejte, nebo nám napište a my s vámi probereme individuálně jaká tiskárna by pro Vás byla nejvhodnější. 

 

 

Autor článku

Lukáš Müller 
majitel eshopu DůmTiskáren.cz